Să trecem Carpații, argeșeni! Azi e ziua cea mare! Se semnează contractul autostrăzii Pitești- Sibiu
11 mai 2020 este despre un drum care traversează istoria şi timpul, dar totodată poate cea mai frumoasă depresiune montană a Vâlcii, a Argeșului, locul unde s-a născut Ţara Românească, locul unde munţii înconjoară zona care a dat dinastia Basarbilor, locul unde Posada a încheiat pentru totdeauna visul de expansiune a regatului maghiar, deci drumul romanilor, drumul cruciaţilor, Drumul Mătăsii, drum care lega Europa Apuseană de Orient, acest drum care are peste 2000 de ani, astăzi înscrie cea mai importantă dată din istoria sa.
Deși vechiul drumul se numește în hărți DN 7D, specialiștii vor reface autostrada pe care românii o așteaptă de zeci de ani prin aceleași localități istorice pentru istoria noastră și a lumii. Construirea acestei autostrăzi a fost cerută în stradă de mii de oameni, angajaţi ai uzinei Dacia şi ai firmelor prestatare, şi a fost criticată în trecut şi de fostul şef al Ford România, care s-a declarat nemulţumit de lipsa unei şosele de mare viteză pe această rută. Va fi cel mai frumos traseu din lume. Și dacă nu cunoști istorie, peisajele, munții, defileu Oltului vor impresiona și cel mai insensibil conducător auto.
Istoria acestui drum pe care au trecut romanii, continuă masiv după retragerea aureliană, devine artera cavalerilor cruciaţi. Toate cruciadele Europei trec pe aici. De la Câineni şi până la Poiana Perişanilor, acest drum este plin de însemne cruciate, cel mai important fiind cel al crucii malteze. Zeci de bolovani sculptaţi, de morminte, de pietre funerare sunt în toată Loviştea, în Câineni, Titeşti şi Perişani. Există zeci de legende cu cavaleri în zale, care au trecut prin acest ţinut. Urmează Povestea Posadei, unde Robert de Anjou primeşte cea mai mare înfrângere, într-una din marile bătălii medievale. După care, Basarab I statorniceşte Drumul Loviştei devine parte a unei anexe a Drumului Mătăsii, comercianţii Apusului, din Imperiul Habsburgic şi din tot Sfântul Imperiu Roman, trec pe aici în drumul spre Orient. Apoi, pe aici, are loc una dintre marile migraţii păstoreşti, atunci când comunităţile ciobanilor ardeleni decid, pentru a scăpa de taxe și a rămâne ortodocși.
Nu trebuie uitat nici faptul că timp de secole, la Câineni era veche vamă între un imperiu și-o țărișoară, a noastră, iar întămplător sau nu, căpitan de Plaiul Loviștei a fost și Tudor Vladimirescu dar în cea mai mare parte, căpitanul Balotă(strămoșul lui Brătianu) sau Iene Balotă. Autostrada va trece și pe la Tigveni, vechea reședință a Brătienilor.
Secțiunea 5 din Autostrada Sibiu – Piteşti este amplasată în județul Argeș şi are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești. Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri. Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est.
Oamenii și politicienii sunt toți la fel pentru opinia publică.Ceea ce face diferența la vama istoriei este fapta. Guvernul Orban poate să rămână în istorie și în memoria colectivă cu acest demers. Peste zeci de ani, în arhive, când Lucian Bode, actual ministru al Transporturilor și Comunicațiilor se va retrage din viața publică, nimeni nu își va mai aminti de el ca tânăr ambițios, consilier județean, deputat și apoi ministru cum nu își vor mai aminti nici despre Adrian Miuțescu, președintele PNL Argeș, fost deputat, președinte AVAS, iubit de unii, denigrat de alții. Vor rămâne însă fotografiile, filmările, înscrisurile și demersurile făcute oficial sau prin decalarații, acestea fiind rezultatele faptelor care îți aduc recunoștința peste timp fiindcă oamenii nu se nasc mari ci devin.