Într-un oraș de provincie unde lumea preferă manelele pieselor de teatru, bluzele de plastic și adidașii în locul rochiilor de seară și să se complacă în situații kafkaniene, Teatrul Al.Davila a prezentat la debut de stagiune 2021-2022, o piesă îndrăzneață, profundă și poate prea îndrăzneață pentru Argeșul ușor retrograd.
Managerul Felix Goldbach și-a asumat spectacolul ”Talking Toillets” a cărui premieră trebuia să aibă loc în luna aprilie și succesul a fost cel așteptat, cel puțin din partea criticilor importanți ai României, care au bătut drumul până la Pitești și au avut doar cuvinte de laudă, că vipuri sau mari oameni de cultură nu prea erau în sală dar sala a fost plină iar la final s-a aplaudat timp de 4 minute în picioare. Până la urmă, asta e tot ce contează.I-am zărit totuși pe Cristian Cocea-director la Direcția de Cultură și Patrimoniu, Roxana Stoenescu(că doar avea în fișa postului participarea), consiliera vicepreședintelui Marius Nicolaescu-o fată care mănâncă teatru și cultură pe pâine dar și pe primarul Mihai Georgescu de la Călinești, un om care a înțeles că oricât ești de ocupat, trebuie să onorezi o invitație pentru a construi în timp relații durabile.
Piesa începe cu un monolog care ironizează, abrupt, non-acţiunea miniştrilor Culturii din ultimii 30 de ani, sunt enumerați toți, cu excepția lui Răzvan Teodorescu și Ion Caramitru şi de un altul care comemorează în cheia disperării una dintre mai multele morţi ale unor copii înghiţi de haznalele şcolilor patriei, Talking Toilets e un poem vizual impresionant, un manifest artistic ce pune reflectorul şi trage apa peste parte dintre viciile ultra-contemporane ale mai-marilor, mai-bogaţilor sau, pur şi simplu, mai-oamenilor vremii.
Pe scenă, 6 actori ai secţiei dramatice a teatrului piteştean (Ada Dumitru, Tatiana Serghi, Alina Diaconu, Adriana Drugulescu, Gogu Preda, Ionuţ Oanţă), 6 dansatori / performeri ai secţiei de revistă (Andreea Drugulescu, Lucreţia Preda, Lorena Costache, Maria Maya, Valentin Dobriţa, Vlad Sandu) şi-o voce, cea a lui Constantin Cotimanis.
La 27 de ani, Botond Nagy este unul dintre cei mai profunzi și incitanți tineri creatori de teatru, iar accentul cade pe creator, pentru că Botond Nagy face teatru, pictează, a fost interesat de coregrafie și în viitor visează să facă filme iar pentru el teatrul înseamnă în primul rând-REVOLTĂ. Pentru această piesă a colaborat cu minunatul Claudiu Urse și Dragoș Buhagiar iar această rețetă a dus succesul și diversitatea pe scena de la Davila.
Gata cu vorba! Mergeți să vedeți piesa!