Politică

Zâna Bună a Argeșului și Anghel Saligny

Valuri de mesaje de mulțumire, zeci de cifre cu sume năucitoare pe care primarii argeșeni, mai ales de la PNL, le-au primit, articole prin toate publicațiile care anunțau cu titluri de-o șchioapă aprobarea proiectelor și multe gânduri de recunoștință, însoțite de fotografii cu președintele PNL Argeș- cam asta e pe scurt sinteza weekend-ului.

Că a primit finanțare pentru proiectele depuse CJ Argeș, nu e de mirare. Ion Mînzînă a făcut multe drumuri la București, a câștigat multe voturi pentru PSD și a preferat să nu îl obosească pe Ciolacu cerându-i să-i pună membrii, puțin pregătiți și fără anvergură, în posturi amețitoare ci a dorit să fie recompensat în proiecte.

Surpriza și suma istorică primită de Argeș a venit de la Alina Gorghiu, președintele PNL Argeș. Nu o spunem noi, au spus-o ziarele naționale încă din luna mai când au dezvăluit că Gheorghe Flutur, Paul Stănescu dar mai ales Alina Gorghiu s-au luptat pentru a aduce în localitățile din județele lor cât mai mulți bani.

 Un lucru este cert: proiectele bune pentru toți argeșenii nu au culoare politică!” a spus Alina Gorghiu la acel moment. Ce e mai frumos decât să ai grijă de semenii tăi atunci când Dumnezeu și poporul te-au învestit cu puterea de a face bine? Parcă ne-am întors în urmă cu o sută de ani când un argeșean de la Florica, învățăcelul lui Anghel Saligny, ce zicea seara, se făcea a doua zi pentru Argeș, Muscel și România. Se numea Ionel Brătianu și era premierul României Mari.

Nici în visele cele mai frumoase primarii liberali, ținuți mereu la colț și la masa săracilor, nu credeau că cineva îi va auzi și le va da vreun ban dar au depus aceste proiecte.

Primarii liberali

La nivelul județului Argeș, prin Programul Național de Investiții “Anghel Saligny”, se vor investi 1.537.565.799,19 lei în 171 de proiecte de fințare.În ceea ce privește suma alocată pentru apă și canalizare prin programul ”Anghel Saligny”, Argeșul este pe locul trei la nivel național, fiind depășit doar de Suceava (713 milioane lei) și Dolj (670 milioane lei).

La sumele alocate pentru drumuri și poduri, Argeșul este de asemenea în top, pe locul al patrulea, pe primele trei locuri fiind Suceava (950 milioane lei), Olt (914 milioane lei) și Dolj (894 milioane lei).

Dar cine este Anghel Saligny?

Anghel Saligny

Anghel Saligny este unul dintre cei mai importanţi ingineri români, iar meritele sale sunt recunoscute pe plan mondial datorită inovaţiilor pe care le-a adus în lumea construcţiilor civile. A proiectat liniile ferate Adjud-Tg. Ocna şi Baârlad-Vaslui-Iaşi, a fost şeful Serviciului pentru Construirea Podurilor de Fier şi Antrepozitelor de la Brăila şi Galaţi (1885-1891), şef al lucrărilor podului de peste Dunăre (Feteşti-Cernavodă, 1891-1895), şef al lucrărilor de modernizare a portului Constanţa (1901-1909), director general al Căilor Ferate (1895-1911), director al Direcţiei Generale a Muniţiilor din cadrul Ministerului de Război (1915-1916), ministru al lucrărilor publice (1918-1919), membru corespondent (1892-1897) şi membru titular (1897-1925) al Academiei Române, al cărei vicepreşedinte şi preşedinte a fost între 1901-1904 şi 1907-1910. Peste tot s-a dovedit a fi un om extraordinar de priceput.

La construcţia podului de l Cernavodă, Saligny a utilizat în premieră mondială grinzi cu console pentru suprastructura podului şi oţelul moale la tabliere, iar lucrările au durat mai puţin de cinci ani. Inaugurarea oficială a avut loc în 26 septembrie 1895, iar la eveniment au asistat nu numai regele Carol I, ci şi numeroşi alţi conducători ai ţării. Cel mai important moment al zilei a fost testarea rezistenţei podului cu un convoi de 15 locomotive grele. Convins de calitatea construcţiei sale, Saligny s-a urcat cu alţi muncitori de rând într-o şalupă pe care a ancorat-o chiar sub pod. Practic, Saligny a garantat cu propria sa viaţă calitatea podului, iar convoiul de locomotive a trecut cu bine pe celălalt mal al Dunării. “Ştiam că va ţine!”, a fost reacţia lui Saligny.

Nu în ultimul rând, e bine să știți că toate fotografiile făcute cu podul în perioada construcției îi aparțin tânărului inginer cu aparat de fotografiat în acea vreme-Ion I.C.Brătianu.

Articole similare