Parfumuri istorice într-o parfumerie nouă: Freya Parfume Shop
La noua parfumerie deschisă în Pitești pe strada Zorilor, nr. 32 A, Freya Parfume Shop, aveți ocazia să faceți cunoștință cu parfumuri care au făcut istorie în ultima sută de ani și în România. Unele dintre acestea fac parte din brandul Miraj și le puteți găsi doar aici, consiliați de minunata proprietară, Mirela Bobosila.
Miraj a reprezentat pentru mulți români unul dintre puținele produse de lux la care aveau acces în Epoca de Aur, iar pentru copiii acelei ere, Miraj era mai mult decât atât – era parfumul mamei, o amintire despre un sărut părintesc pe frunte, o mângâiere sau foșnetul unei rochii.
Povestea brandului Miraj începe în anii ’50, atunci când la București se deschidea fabrica de parfum „Macul Roșu”, care într-o perioadă destul de scurtă a reușit să lanseze nenumărate parfumuri ce au stat la baza succesului ulterior a ceea ce urma să devină Miraj. În anii ’70 „Macul Roșu” s-a rebranduit în Miraj, cunoscând succesul internațional. Miraj producea la acea vreme zeci de milioane de unități de parfum pe an.Tot atunci, Miraj avea și o divizie de cosmetice, deținând brandul Gerovital și formulele Ana Aslan, care au reușit să atragă personalități internaționale de renume în centrele sale de tratament precum Frank Sinatra, Claudia Cardinale sau Ronald Regan.
De altfel, în anul 1989, Miraj trecere printr-un nou proces de rebranding, în Gerovital Cosmetics, pentru ca în 2008, să i se transfere complet dreptul de proprietate asupra brandului Gerovital către Farmec și, aici totul s-a oprit. 10 ani mai târziu, în 2018, brandul Miraj a fost înregistrat din nou, iar pe parcursul a patru ani, a fost dezvoltat și reimaginat ca un brand boutique românesc de parfumuri de nișă. Astăzi, conducerea și echipa sunt complet noi, iar proiectul este finanțat 100% cu capital românesc privat.„
În Epoca de Aur, Miraj avea niște cifre astronomice, care sunt dificil de atins astăzi, chiar și de cele mai mari branduri. Așadar, în prezent cifrele Miraj sunt mult mai modeste. 5.000 de unități pentru 2023 și 10.000 de unități pentru 2024”, a mărturisit pentru Forbes România fondatorul noului brand Miraj, Florin Găină.Ce a stat la baza renașterii acestui brand românesc iconic?
Florin Găină susține că emblema industriei de parfumerie românească de odinioară încapsulează și astăzi emoții, emoții ce se transpun în aventuri senzoriale.
În prezent, „Miraj reprezintă un brand boutique de parfumuri de nișă, conceput în România și elaborat alături de experți recunoscuți în industria parfumeriei internaționale”, completează fondatorul. Pentru parfumurile Miraj Caramel și Miraj Velur, brandul a colaborat cu Stephanie Bakouche, parfumier premiat și membru activ al Conservatorului Internațional de Parfumuri L’Osmothèque Versailles. Bakouche este recunoscută pentru colaborările cu branduri precum L’Artisan Parfumeur, MDCI, Maison Crivelli, Masque Milano sau Jul et Mad.