Argeșul frumosCulturăFără categorie

Cel mai mare scriitor român-Mircea Cărtărescu, la Școala din Cepari

Astăzi, Școala Gimnazială ”Nicolae Velea ” din Cepari, prin venirea domnului Mircea Cărtărescu și a Ioanei Nicolaie de la Fundația Melior, a devenit pentru o zi o adevărată capitală culturală, un loc plin de magie.

Ce a căutat acest român pe care toți îl visăm cu premiu Nobel la Cepari?

Ioana Nicolaie  este scriitoare, profesoară și un implicat și activ donator și coordonator al Fundației Melior și soția lui…Cărtărescu. De multă vreme, aduce un strop de cultură în comunitățile unde este solicitată. Astăzi a postat această fotografie, iar aseară un text, de unde rezultă că donația de carte a fost una foarte generoasă

”Gata, am terminat hartiile, am incarcat masina, stim exact cate carti vor pleca maine la copiii din Cepari, Arges. Ei bine, Biblioteca Melior 17 numara nu mai putin de 585 de carti. Plus mai multe cutii de dulciuri daruite de doamna Oprea. Multumim din suflet celor care ne-au ajutat: Editurile Humanitas si Arthur, Asociatia Dreptul la Viata Huedin, Education Beyond Border, Mediapress SRL. Fara sprijin n-am putea face decat cel mult doua biblioteci (valoarea uneia este totusi de aproximativ 4000 euro), iar nu patru cate am vrea sa ducem la bun sfarsit anul acesta.”

Ajunși la Cepari, bucuria a fost imensă, copii frumoși cu ochi mari de mirare și dascăli entuziaști i-au primit emoționați.

Directorul de la Școala ”Nicolae Velea” din Cepari, domnul Romulus Hirică, a organizat un atelier unde copiii au pus întrebări. Mircea Cărtărescu le-a răspuns iar scriitoarea Ioana Nicolaie a dat autografe și le-a citit copiilor pasaje din cartea sa.

”Va mulțumim pentru dragostea, naturalețea și entuziasmul pe care ni le-ați oferit azi. Cu siguranță momentul acesta nu va fi nicicând trecut sub tăcere. E dovada vie că lectura și actul scriitoricesc ating infinitul.Curând biblioteca va fi reabilitată și cărțile dăruite o vor completa perfect.” a adăugat conducerea școlii pe pagina de socializare.

 

Articole similare