Despre cel mai cunoscut și recunoscut argeșean din lume: MAGIUNUL DE TOPOLOVENI
Magiunul de prune produs la Topoloveni-Argeş este plasat în gama premium pe piaţa alimentelor conservate din Uniunea Europeană. Magiunul de Topoloveni este primul şi singurul produs alimentar românesc care a obţinut acestă certificare, până în prezent. Când denumirea unui produs este publicată în jurnalul oficial al UE ca marcă protejată înseamnă că acestui produs i-au fost recunoscute autenticitatea, tradiţia, istoria, aria geografică, reputaţia şi calităţile excepţionale.
În 2008, Bibiana Stanciulov, proprietara inimoasă a acestui brand, s-a zbătut să obţină un certificat NATO pentru magiunul de Topoloveni astfel încât acest produs să poată ajunge în baza de date a Armatei americane, care este centralizată la Berlin, şi să poată participa la orice licitaţie a Armatei SUA pentru a livra produse în ţările în care există baze NATO, conform ziarului ”Cotidianul”.
Pe lângă faptul că este furnizor al Casei Regale de foarte mulți ani, magiunul este un aliment reglementat de religia iudaică pentru care a obșinut certificatul kosher dar și de cea musulmană, avându-l și pe cel halal.
După multe cercetări ştiinţifice, Bibiana Stanciulov a reuşit să convingă pe toată lumea că magiunul de la Topoloveni n-are zahăr, E-uri sau alţi conservanţi, ci numai prune, fiind recomandat și în alimentația copiiilor de şase luni sau bolnavilor de diabet, pentru că nu are zahăr.
Magiunul de Topoloveni a reprezentat un cadou preţios oferit de Preşedinţia României, Guvernul României, Senat sau Parlament iar în 2020 compania compania a reuşit să acceseze fonduri europene pentru promovarea Magiunului de Prune Topoloveni în Norvegia, Elveţia, Rusia, America, Emiratele Arabe Unite.
În ultimii ani, gama de produse s-a diversificat iar dulcețurile produse aici sunt la mare căutare fiindcă sunt rare și după niște rețete arhaice și secrete. Dulceața din flori de salcâm, cătină sau topinabur alături de produsele de post precum zacusca, sarmalele de post sau zarzavaturile produse la Topoloveni sunt la mare căutare.
Diana Stanciulov, asociat şi director comercial al Sonimpex Topoloveni, fiica doamnei Bibiana Stanciulov, se completează perfect cu mama, aceasta ocupându-se de multele angajamente internaționale pe care firma le are.
De mai mulți ani însă, firma se confruntă cu o problemă de înșelătorie a consumatorului din cauza unei societăți care a înregistrat marca ”Bunătăți de Topoloveni” iar acum promovează produse similare dar de o calitate discutabilă, polarizând susținere politică locală și nu numai.
Conform Regulamentului Uniunii Europene, nu aveau voie să își facă promovare pe baza toponimului Topoloveni, toponim protejat prin Indicația Geografică Protejată „Topoloveni – magiun de prune”, care s-a obținut în aprilie 2011. Procesele continuă dar toate instanțele i-au dat dreptate până acum mamei magiunului nostru.