Arheologii din Ierusalim au descoperit un sigiliu de lut vechi de 2600 de ani care are inscripționat numele unui membru al curții regelui biblic Iosia.În urma săpăturilor efectuate la situl arheologic Givati din Cetatea lui David, a fost descoperit sigiliul de aproximativ un centimetru pe care se menționează în ebraică „(aparținând) lui Natan-Melec, slujitor al regelui”.Sigiliu lut Natan Melec d29b0

El este menționat în 4 Regi 23:11 în contextul în care regele Iosia a înnoit legământul cu Dumnezeu privind urmarea poruncilor Lui.„A nimicit caii pe care regii lui Israel îi așezaseră în cinstea soarelui înaintea intrării templului Domnului,aproape de locuința eunucului Natan-Melec cea din Parvarim,iar carul soarelui l-a ars”.

Titlul de „slujitor al regelui” (Eved HaMelech) apare des în Biblie pentru a decrie o persoană cu o funcție importantă din apropierea regelui.
Acest titlu mai apare și pe alte sigilii descoperite în trecut.
Dr. Mendel-Geberovich consideră că sigiliul face referire la același Natan-Melec menționat în Biblie deoarece numele este unul rar, iar sigiliul (bulla) este datată corect și este inscripționat titlul de slujitor al regelui.
Bulla era o bucată de lut de mici dimensiuni imprimată cu sigiliul personal și utilizată în antichitate pentru a semna scrisori.Monegro Iosias Manasses d628c

Iosia a fost al şaisprezecelea rege în Regatul de Sud şi a domnit între anii 640 şi 609 î.Hr. A urcat pe tron la vârsta de opt ani, după mai bine de jumătate de secol de declin moral şi spiritual sub tatăl său, Amon, şi bunicul său, Manase, doi dintre cei mai răi regi ai lui Iuda. Însă, spre deosebire de înaintaşii lui, Iosia „a făcut ce este bine înaintea Domnului” (2 Împăraţi 22:2), cu toate că mediul îi era potrivnic.
Reforma lui Iosia a avut două componente majore. În primul rând, eliminarea pe cât posibil a tot ce aducea a idolatrie, înlăturarea oricăror practici rele apărute în popor.